Çin'den çevrimiçi oyunlara kısıtlama
Çin yönetimi, çevrim içi bilgisayar oyunlarında zaman ve para harcamayı sınırlamaya hazırlanıyor.
Gelişmelerden anında haberdar olmak için Google News'te Paradurumu'na abone olun
Paradurumu'na Google News'te abone olun
Abone OlUlusal Basın ve Yayın İdaresi (NPPA), çevrimiçi oyun içerikleri ve alışverişlerini düzenlemeye yönelik taslak kuralları duyurdu. Yeni düzenlemeye göre, çevrim içi oyun yayıncısı şirketlerin, kullanıcıların oyun içi satın almalarına, günlük girişlerine ve oyunda geçirdikleri süreye yaş sınırlaması getirmeleri istendi, böylece "irrasyonel harcama davranışlarını" kontrol altına almaları hedefleniyor.
Ayrıca, "ulusal güvenliği tehlikeye atan" ve "ulusal itibara ve çıkarlara zarar veren" oyun içeriklerinin yasaklanacağı belirtildi. Taslak kuralların duyurulmasının ardından, Çin'in en büyük çevrim içi oyun yayıncılarından Tencent'in Hong Kong Borsası'nda işlem gören hisseleri haftanın son seansında yüzde 12,4, NetEase'in hisseleri ise yüzde 24,6 değer kaybetti.
Çin Görsel-İşitsel ve Dijital Yayıncılık Birliği'nin verilerine göre, Çin'de çevrim içi oyunların satışından elde edilen gelir 2023'te geçen yıla göre yüzde 14 artarak 303 milyar yuana (42,8 milyar dolar) ulaştı. Dünyanın en büyük çevrim içi oyun pazarı olan Çin'de, 668 milyon çevrimiçi kullanıcının bulunması, oyun içi harcamalara yönelik kısıtlamanın yayıncı ve geliştirici şirketlerin gelirlerini azaltabileceği öngörülüyor.
Çin'de 2021 yılında yapılan bir düzenlemeyle 18 yaşından küçüklerin çevrim içi oyun oynama süresi, cuma günleri, hafta sonları ve resmi tatillerde günde 1 saatle sınırlı hale getirilmişti. Ayrıca, Çin Siber Uzay Dairesi (CAC) bu yıl 18 yaşından küçüklerin mobil internet uygulamalarına erişimini kısıtlayan rehber kurallar düzenlemişti.